Curs teoricopràctic d'arqueologia Ibèrica 2021

N. Alonso, A. Castellano, J. Martínez

Descarregar Pdf

En el marc del projecte quadriennal, que subvenciona l'OSIC : "La fortalesa dels Vilars i l' oppidum de Gebut: Gènesi, identitat i heterogeneïtat en l’ ethnos ilerget", i amb el suport de la Universitat de Lleida i dels Ajuntaments d'Arbeca i Soses, s'organitza un nou curs teoricopràctic d'arqueologia, del 5 al 23 de juliol, l'objectiu del qual és introduir els participants en el conjunt de tasques que comporta la recerca arqueològica sobre el terreny als jaciments de la Fortalesa dels Vilars d'Arbeca (Arbeca, Les Garrigues) i de Gebut (Soses, Segrià)

La participació implica l’excavació pràctica i la formació en el conjunt de tasques del registre arqueològic: fitxes documentals,planimetria, rentat, tria i classificació de materials mobles. Integraigualment les tasques derivades del sistema de mostratge, rentat de terres per flotació o columna, tria i classificació de les mostres recuperades. Paral·lelament, s’impartiran altres classes teòriques relacionades amb la metodologia arqueològica i amb la problemàtica de la primera edat del ferro i el procés d’iberització en l’àrea ilergeta i el nord-est de la península Ibèrica, que complementaran la formació adquirida sobre el terreny.

Aquest curs s’adreça especialment a l’alumnat dels graus d’Història o d'Arqueologia, amb interès per conèixer la metodologia arqueològica pràctica de camp, complement essencial de les classes bàsicament teòriques impartides en les aules universitàries. Així mateix, el curs està obert a totes les persones interessades en l’arqueologia en general o en la problemàtica arqueològica de la primera edat del ferro i el sorgiment i desenvolupament de la cultura ibèrica. Tot i així, en cas que la demanda del curs sigui superior a les places ofertes, la selecció es farà en funció dels criteris establerts pel Grup d’Investigació Prehistòrica.

Si voleu enviar la vostra butlleta d'inscripció o sol·licitar més informació i resoldre dubtes, us podeu adreçar a: arqueologia@historia.udl.com

Descàrregues:  Butlleta  /  Informació i programa

Llengua d’impartició: Català i castellà

Coordinació: Natàlia Alonso (Departament d’Història de la UdL)